Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncepce přistávacího zařízení
Greň, Martin ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato práce rešeršního typu se zabývá přehledem koncepcí leteckých přistávacích zařízení. Rozbor bude proveden jako obecný přehled jednotlivých uspořádání s jejich výhodami, nevýhodami a pouţitím.
Přistávací zařízení ultralehkých letounů a jejich zatížení
Talanda, Tomáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technickým řešením a zatížením přistávacích zařízení ultralehkých letounů. Jsou v ní vyloženy požadavky kladené na přistávací zařízení, základní uspořádání a konstrukční řešení přistávacích zařízení. Dále je uveden postup výpočtu zatížení přistávacího zařízení a jeho následná aplikace pro letoun P92 ECHO. Obsahem poslední částí této práce je experimentální ověření vypočteného zatížení.
Modifikace letounu RAPID 200 pro vlekání
Seďa, Ondřej ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem modifikace letounu RAPID 200 (Skyleader 200) pro vlekání při dodržení maximální vzletové hmotnosti 450 kg. Obsahuje návrh úpravy konstrukce, hmotnostní rozbor těchto úprav a kontrolu centráží. Práce dále obsahuje návrh zástavby pohonné jednotky sestávající z motoru M 132 a vrtule V 541.2, vlečného zařízení a přistávacího zařízení, výpočet zatížení pohonné jednotky a vlečného zařízení a výpočet základních výkonů. V neposlední řadě je součástí práce zhodnocení ekonomie provozu, stanovení provozních charakteristik a použití letounu pro speciální účely.
Návrh podvozku malého dvoumístného letounu
Trojánek, Tomáš ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá úpravou podvozku letounu za splnění podmínek předpisu CS-23, neboť stávající přistávací zařízení není možno v souladu s tímto předpisem certifikovat. V prvé řadě řeší, jaký typ podvozku je pro toto zadání optimální s ohledem na technickou a eko-nomickou náročnost. Následně po vybrání vhodného typu podvozku s tlumičem se zabývá jeho návrhem a výpočtem zatížení. Poslední část řeší pevnostní kontrolu a následné úpravy vycháze-jící právě z této kontroly.
Pevnostní kontrola a topologická optimalizace dílu podvozku letounu
Baláš, Martin ; Symonov, Volodymyr (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní kontrolou podvozku dle požadavků předpisu CS-23. V první části je stanoveno, dle požadavků předpisu, zatížení působící na přistávací zařízení. Dále je provedena pevnostní kontrola pomocí metody konečných prvků v programu MSC Nastran. Poslední částí je topologická optimalizace, jejíž cílem je vytvoření nového návrhu vybraných součástí podvozku.
Návrh podvozku VUT200 TwinCobra
Novák, Josef ; Horák, Marek (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je návrh variant konstrukčního řešení uspořádání a zatahování hlavního podvozku letounu VUT200 TwinCobra. Pro každou variantu je určen rozvor respektive rozchod podvozkových noh v závislosti na poloze hlavního podvozku, která je volena vzhledem k možnostem zatažení podvozku do draku letounu. Pro vybranou variantu jsou sledovány další cíle diplomové práce - určení případů zatížení při přistání podle požadavků předpisu CS 23 a pevnostní analýza dílců podvozkové nohy. Součástí práce je přehled zatahování podvozků srovnatelných letounů.
Návrh úpravy letadla WT10 Advantic s pevným podvozkem dle předpisu CS-23
Kubiena, Jaromír ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabýváme návrhem vhodné varianty tlumiče pro daný typ konstrukce hlavního podvozku letounu WT10 Advantic. Následně se zaměříme na konstrukční řešení vybrané varianty hlavního podvozku. Pro nově vybraný hlavní podvozek získáme případy zatížení při přistání, které spočítáme podle stavebního předpisu CS-23. Dále provedeme konstrukční návrh tlumiče a vypočteme plochu kataraktu tlumiče na základě získaných zatížení během přistání. Sestavíme a numericky vyřešíme pohybové rovnice popisující pohyb letounu s novým podvozkem během přistání. Na závěr provedeme pevnostní kontrolu přistávacího zařízení včetně tlumiče.
Návrh podvozku pro repliku letounu Fokker Eindecker III
Mach, Tomáš ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout přistávací zařízení pro historickou repliku letadla Fokker Eindecker III tak, aby co nejvíce odpovídalo originálu. Práce obsahuje výpočet pro stanovení reakčních sil na kola podvozku, koncepční návrh hlavního podvozku a pevnostní kontrolu jeho hlavních částí pro daný typ letadla. Dále jsou zde uvedeny základní typy přistávacích zařízení a jejich zhodnocení.
Pevnostní kontrola a topologická optimalizace dílu podvozku letounu
Baláš, Martin ; Symonov, Volodymyr (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní kontrolou podvozku dle požadavků předpisu CS-23. V první části je stanoveno, dle požadavků předpisu, zatížení působící na přistávací zařízení. Dále je provedena pevnostní kontrola pomocí metody konečných prvků v programu MSC Nastran. Poslední částí je topologická optimalizace, jejíž cílem je vytvoření nového návrhu vybraných součástí podvozku.
Návrh podvozku malého dvoumístného letounu
Trojánek, Tomáš ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá úpravou podvozku letounu za splnění podmínek předpisu CS-23, neboť stávající přistávací zařízení není možno v souladu s tímto předpisem certifikovat. V prvé řadě řeší, jaký typ podvozku je pro toto zadání optimální s ohledem na technickou a eko-nomickou náročnost. Následně po vybrání vhodného typu podvozku s tlumičem se zabývá jeho návrhem a výpočtem zatížení. Poslední část řeší pevnostní kontrolu a následné úpravy vycháze-jící právě z této kontroly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.